RSS

Angka 23 utk HasNiLa :)

Alhamdulillah... pd 01/11/2010 aku telah berada di bumi Allah SWT ini selama 23 thn. Selama itu & sekarang aku masih menghirup nyamannya udara hasil fotosintesis tumbuh-tumbuhan, masih melihat cantiknya matahari terbit dr ufuk timur, masih menghayati damainya malam ditemani bulan & bintang, masih menikmati tenangnya lautan yg luas, masih mengecapi bahagianya kasih sayang keluarga & aku masih lg mampu mengucapkan syukur kpdNya kerana masih dikurniakan nikmat Islam & iman. TERIMA KASIH, YA ALLAH!

Spt thn2 sebelumnya, aku akn mencongak2 ttg target2 yg telah aku buat. Alhamdulillah, setakat ni banyak target yg telah tercapai. Tapi aku akan tetap mengejar target2 yg belum direalisasikan lg. "All the best, Hasnila!". :)




******************************


Bercakap pasal birthday kali ni, aku x mcm thn lepas...agak demanding. Thn lepas asyik merengek nak birthday cake dr Ibu & Ayah. Sampai diorg naik muak. Mau x nya, seminggu sebelum birthday, aku dh demand nk cake. Waktu tu aku final sem kat PUO. Kebetulan birthday thn lepas jatuhnya hari Ahad. So, kononnya nak balik weekends kat rumah. Tapi disebabkan aku tgh dlm usaha menyiapkan final project, makanya terpaksalah pendamkan dulu niat tu. Agak2 korg sedih x kalau korg kat tempat aku? Aku? SEDIH LA...

Hurm, korg de terpikir x, kenapa la nak kena ade birthday cake time birthday kan? Sebenarnya xde apa sangat. Tapi pada aku & keluarga, birthday cake tu sebagai simbolik betapa ahli keluarga yg lain menghargai & sayang kat birthday girl/boy tu. Selalunya ktorg akan buat special dinner utk hari tu. Lepas tu, sorg2 akan wish kat birthday girl/boy disamping mendoakan utk Si yg dirai. Nama pon special dinner kan? So, ada macam2 makanan yg terhidang & of course with lovely birthday cake. (",)

Sebagai yg dirai td tu dah tentu rasa sangat dihargai & dikasihi. Kan?

Xde hadiah pon xpe...Tapi kalau ada, "Saya terima dgn senang hati".

Alhamdulillah..ktorg sekeluarga sangat alert dgn tarikh2 penting macam tu. Siap masing2 buat alarm kat handphone. Kalendar rumah aku pulak xpayah cakap la. Siap bulat besar2 lepas tu tulis nama kat situ (selalunya kerja adik kecik aku, si Ina).

Pernah birthday Ina yg lepas, aku lupa wish kat dia. Nak tau apa jadi? Malam tu jugak aku dapat panggilan dr Ibu, complete dgn kutbah. (".)

Bukan aku xbuat alarm atau aku xingat k...Cumanya aku kelam kabut hari tu compile assignment. Tu la, sape suruh aku delay utk wish awal2. Kan dah kena tembakan berdas2 dr Kapten Ibu. :D





# Simboliknya sebuah penghargaan & kasih sayang



******************************



Sebenarnya, dlm mendemand nak birthday cake...aku dapat TIGA birthday cake thn lepas. Jangan x caya u! heheh... Satu dr keluarga, satu dr sahabat2 cari gaduh (k.Huda, Mila, Din, a.Dzarul) & satu lg dr adik2 exco (JPK, PUO). Sangat TERHARU & GEMBIRA walaupon masing2 dgn style kejutan tersendiri. Really miss that wonderful momment!

Birthday kali ni belum celebrate lg. InsyaAllah akan celebrate Raya Haji ni.

Di sini, aku nak ucapkan ribuan terima kasih kpd sahabat2 yg wish my birthday yg lepas. X kira dr sms, mms, call mahupon kat FB. Terima kasih atas ucapan & juga doanya.



"Tiada rasa susah pada hati yang saling berkasih sayang"




* Sebenarnya x payah demand2 nak birthday cake. Confirm dapat punye tiap2 thn. Of course dr keluarga tercinta.

* Terima kasih kpd Onni atas percikan bunga api yg cantik & meriah tu. ;)

* Buat Mila, thn ni ude 23 la...bkn 32.huhuh...

* Utk Andak, Ude rindu dgn lakonan kamu yg mantop tu.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails